| ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA |
| GMINNA GOSPODARKA FINANSOWA |
| DOKUMENTY STRATEGICZNE GMINY I REGULAMINY |
|
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:
- rejestracja stanu cywilnego w księgach stanu cywilnego w formie aktów urodzenia, małżeństwa i zgonu,
- odtwarzanie aktów stanu cywilnego,
- wpisywanie treści aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą do prowadzonej przez Urząd księgi stanu cywilnego,
- wydawanie odpisów skróconych i zupełnych aktów stanu cywilnego i zaświadczeń o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku, prowadzenie ewidencji wydanych odpisów wraz z ewidencją pobranej opłaty skarbowej,
- wydawanie zaświadczeń o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego,
- występowanie do sądu w sprawach unieważnienia, sprostowania lub ustalenia treści aktu stanu cywilnego,
- uzupełnienie aktu stanu cywilnego, gdy nie zawiera danych wymaganych przez prawo o aktach stanu cywilnego w przypadkach gdy uzupełnienie aktu nie należy do sądu,
- wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa według prawa polskiego,
- przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński,
- wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
- wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączającym zawarcie małżeństwa,
- występowanie do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
- wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego,
- organizowanie uroczystości rodzinnych związanych z jubileuszami długoletniego pożycia małżeńskiego oraz urodzin (powyżej 100 lat),
Nazwa dokumentu: | Urząd Stanu Cywilnego | Podmiot udostępniający: | Urząd Miejski w Iłowej | Osoba, która wytworzyła informację: | Małgorzata Kondraciuk | Osoba, która odpowiada za treść: | Małgorzata Kondraciuk | Osoba, która wprowadzała dane: | Wojciech Knap | Data wytworzenia informacji: | 2009-11-13 11:01:20 | Data udostępnienia informacji: | 2009-11-13 11:01:20 | Data ostatniej aktualizacji: | 2009-11-16 13:36:47 |
Wersja do wydruku...
|